Наукова тема кафедри. Звіти
Наукова тема кафедри “Система підготовки вчителів початкових класів до професійної діяльності в умовах реформи "Нова українська школа” (реєстраційний номер: 0121U113726). Керівник Нежива Л.Л.
Проміжний звіт за виконання наукової теми кафедри (червень 2023).
ПРОМІЖНИЙ ЗВІТ виконання наукової теми кафедри початкової освіти
Реалізація наукової теми : «Нова стратегія професійної підготовки педагога в умовах євроінтеграції»
ЗВІТ ПРО РЕАЛІЗАЦІЮ НАУКОВОГО ДОСЛІДЖЕННЯ (НАУКОВОЇ ТЕМИ)
Напрями наукової діяльності кафедри початкової освіти
Наукова діяльність викладачів кафедри початкової освіти спрямована на проведення комплексу теоретичних і прикладних досліджень із професійної підготовки вчителя початкових класів у закладах вищої педагогічної освіти.
Упродовж 2016 – 2021 рр. науково-педагогічні працівники кафедри виконували наукову тему «Нова стратегія професійної підготовки педагога в умовах євроінтеграції», зокрема підтему: «Нова стратегія професійної підготовки вчителя початкової школи в умовах євроінтеграції» (реєстраційний номер в УкрІНТЕІ: 0116U002963). Керівник – кандидат педагогічних наук, доцент, завідувач кафедри Геннадій Бондаренко.
За результатами дослідження опубліковано монографію «Європейські та вітчизняні тренди підготовки майбутніх учителів початкової школи: тезисна теорія та варіативна практика з е-навчанням» (авторський колектив; за наук. ред. доктора педагогічних наук, професора Тетяна Мієр) та статті у фахових журналах – 25, статті у виданнях Scopus, WoS – 17, підручники / навчально-методичні посібники – 9.
Відповідно до укладених міжнародних угод здійснюється наукова співпраця з Природничо-гуманітарним університетом у Седльце (Uniwersytet Przyrodniczo-Humanistyczny w Siedlcach), Державною вищою школою імені Папи Римського Івана Павла ІІ у Білій Підляшці (Państwową Szkołą Wyższą im. Papieża Jana Pawła II w Białej Podlaskiej). Проведено науковий вебінар із міжнародною участю «Інтеграція сучасної психолого-педагогічної теорії та освітньої практики: європейський та вітчизняний досвід професійної підготовки майбутніх учителів» (2022).
Науково-педагогічні працівники кафедри беруть участь у міжнародних науково-освітніх проєктах:
- Модернізація педагогічної вищої освіти з використанням інноваційних інструментів викладання (Erasmus+) (2017-2020 рр.);
- Розвиток громадянських і соціальних компетентностей у системі підготовки вчителів в Україні (2018 р.);
- Фінська підтримка реформи української школи «Навчаємось разом» (2019 – 2023 рр.);
- The LEGO Foundation: «Ігрові методи навчання» (2020-2023 рр.).
З 2021 р. розпочато виконання нової наукової теми «Система підготовки вчителів початкових класів до професійної діяльності в умовах реформи «Нова українська школа» (реєстраційний номер УкрІНТЕІ: 0121U113726). Керівник – доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри Олена Ліннік.
Пріоритетними напрямами наукової діяльності викладачів кафедри у 2021-2026 рр. є:
- вивчення успішних практик та проблем підготовки вчителів початкових класів у закладах вищої освіти України в умовах реформи НУШ;
- розроблення діагностичного інструментарію та дослідження формування професійних компетентностей майбутніх учителів початкових класів у процесі їхньої підготовки у ЗВО;
- проєктування та експериментальна перевірка системи підготовки вчителів початкових класів до професійної діяльності в умовах реформи НУШ;
- розроблення навчально-методичних комплексів для підготовки вчителів початкових класів до професійної діяльності в умовах реформи НУШ.
Викладачі кафедри регулярно беруть участь в атестації наукових кадрів як офіційні опоненти / рецензенти, члени разових спеціалізованих учених рад; рецензуванні наукових видань; науковому консультуванні закладів загальної середньої освіти (початкові школи міста Києва); Міжнародних та Всеукраїнських наукових конференціях /конгресах; керівництві студентами, які беруть участь у Всеукраїнських конкурсах студентських наукових робіт зі спеціальності «Початкова освіта».
Викладачі кафедри виконують дисертаційні дослідження (докторські дисертації):
- Бондаренко Г.Л. «Теоретичні і методичні засади підготовки вчителя початкової школи до мовленнєво-риторичної діяльності»;
- Дубовик С.Г. «Теоретико-методичні засади формування культури професійного мовлення майбутніх учителів початкових класів».
Публікації співробітників кафедри в: