Наукова тема кафедри (лютий 2021- лютий 2026): ІННОВАЦІЙНІСТЬ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ У МІЖДИСЦИПЛІНАРНОМУ ВИМІРІ Державний реєстраційний номер: 0121U000123 (Науковий керівник: д.пед.н., проф. Людмила ХОРУЖА У межах наукової теми кафедри співвиконавцями здійснюються дослідження ґенези феномену інноваційності у розвитку вітчизняної й зарубіжної вищої педагогічної освіти та сутнісних характеристик міждисциплінарності. Наукова тема кафедри (листопад 2021- листопад 2026): ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИЙ СУПРОВІД ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНОГО РОЗВИТКУ МАЙБУТНІХ ПЕДАГОГІВ В УМОВАХ РЕАЛІЗАЦІЇ НОВИХ ОСВІТНІХ СТАНДАРТІВ Державний реєстраційний номер: 0121U114224 (Науковий керівник: д.пед.н., проф. Ганна ІВАНЮК У межах наукової теми кафедри співвиконавцями здійснюються дослідження теоретичних засад, категоріального апарату дослідження та етапів психолого-педагогічного супроводу особистісного і професійного розвитку майбутніх педагогів в умовах реалізації нових освітніх стандартів. Кафедра освітології та психолого-педагогічних наук освіти здійснює підготовку аспірантів за освітньо-науковою програмою 011 «Освітні, педагогічні науки» третього (освітньо-наукового) рівня вищої освіти. Гарант освітньо-наукової програми д.пед.н., проф. Людмила ХОРУЖА. Під керівництвом професорів та доцентів кафедри освітології та психолого-педагогічних наук виконуються дисертаційні дослідження: Ніколь Дмітрієва: «Формування інноваційно-зорієнтованої особистості майбутнього фахівця фізичної культури і спорту», науковий керівник д.пед.н., проф. Людмила ХОРУЖА; Ірина Вакулова: «Розвиток інноваційного потенціалу майбутніх учителів іноземних мов у фаховій підготовці», науковий керівник д.пед.н., проф. Людмила ХОРУЖА; Оксана Олійник: «Розвиток інноваційної компетентності вчителів закладів загальної середньої освіти з використанням цифрових освітніх платформ», науковий керівник д.пед.н., проф. Людмила ХОРУЖА; Світлана Камінська: «Формування готовності майбутніх фахівців морського транспорту до професійної іншомовної комунікації у різних формах позанавчальної роботи», науковий керівник д.пед.н., проф. Людмила ХОРУЖА; Сергій Коваленко: «Нострифікація дипломів про вищу освіту у країнах ЄС та Україні: порівняльний аналіз», науковий керівник д.пед.н., проф. Людмила ХОРУЖА; Валентина Бойчук: «Формування готовності підлітків до міжкультурної комунікації на уроках іноземної мови», науковий керівник д.пед.н., проф. Вікторія ЖЕЛАНОВА; Владислав Таяновський: «Розвиток академічної свободи студентів в університетах Великої Британії», науковий керівник д.пед.н., проф. Вікторія ЖЕЛАНОВА; Світлана Цимбалюк: «Особливості діяльності центрів академічного успіху в університетах США», науковий керівник д.пед.н., проф. Марія БРАТКО; Вікторія Андрійчук: «Підготовка майбутніх вчителів початкової школи до формування фінансової грамотності школярів», науковий керівник д.пед.н., проф. Марія БРАТКО; Юлія Косенчук: «Тенденції реформування шкільної освіти у Фінляндській республіці (кінець ХХ – початок ХХІ століття)», науковий керівник д.пед.н., проф. Ірина АНДРОЩУК Анастасія Рудницька: «Сучасні практики професійного розвитку викладачів в університетах Республіки Польща», науковий керівник д.пед.н., проф. Ірина АНДРОЩУК
Попередні наукові теми кафедри
Звіт про науково-дослідну роботу кафедри (2015-2020 рр.) Презентація до звіту про науково-дослідну роботу кафедри (2015-2020 рр.) Наукові теми кафедри. Звіти
(реєстраційний номер 012u000123) 01.01.2024-31.12.2025 рр
Науково-педагогічні працівники кафедри беруть участь у міжнародних та державних науково-освітніх проєктах, грантових дослідженнях: 1. Міжнародний проєкт «Ініціативи з розвитку аналітичних центрів в Україні» за підтримки міжнародного фонду «Відродження» у партнерстві з Ініціативою відкритого суспільства для Європи (OSIFE) за фінансової підтримки Посольства Швеції в Україні» (Хоружа Л.Л.) 2. Рамковий міжнародний науково-дослідний проєкт «Компетенції викладачів вищої школи в добу змін» (№ 21720008) за сприяння Міжнародного Вишеградського фонду та Міністерства закордонних справ Королівства Нідерландів (Хоружа Л.Л. (координатор); Братко М.В.; Мельниченко О.В. (співкоординатор). 3. Державний науково-дослідний проєкт «Навчай для України» за підтримки Міністерства освіти і науки України та міжнародної громадської організації Teach for all (Учасники проєкту: Хоружа Л.Л. (розробник ОПП, координатор проєкту); Леонтьєва І.В (розробник ОПП). 4. Міжнародний проєкт «Формування готовності викладачів до здійснення навчання, заснованого на дослідженні» в рамках проєкту Британської Ради в Україні «Розвиток лідерського потенціалу університетів України» (фокус-група: Іванюк Г.І.; Венгловська О.А.; Куземко Л.В.; Леонтьєва І.В.). 5. Проєкт SG54709 «Підтримка сталості аналітичного центру «ОсвітАналітика» Київського університету імені Бориса Грінченка» (Хоружа Л.Л.; Братко М.В.) Професорсько-викладацький склад кафедри освітології та психолого-педагогічних наук займається розробленням науково-практичних та аналітичних матеріалів, присвячених дослідженню актуальних проблем інноваційного розвитку вищої педагогічної освіти в міждисциплінарному вимірі: 1.Дослідження ґенези феномену інноваційності у розвитку вітчизняної та зарубіжної вищої педагогічної освіти 2. Розкриття сутнісних характеристик міждисциплінарності 3. Характеристика сутності системоутворювальних компонентів інноваційності розвитку вищої педагогічної освіти університету (системно-методологічний, змістово-процесуальний та локально-технологічний) на основі міждисциплінарності 4.Розроблення діагностичного інструментарію та діагностика готовності викладачів до інноваційної діяльності як основи інноваційності розвитку вищої педагогічної освіти 5. Створення прогностичної моделі реалізації компонентів інноваційності розвитку вищої педагогічної освіти університету на основі міждисциплінарності 6.Здійснити апробацію прогностичної моделі реалізації компонентів інноваційності розвитку вищої педагогічної освіти університету на основі міждисциплінарності 7. Розроблення дидактико-методичного супроводу реалізації компонентів інноваційності розвитку вищої педагогічної освіти університету на основі міждисциплінарності.
Напрями наукової діяльності
Програми Грінченківської школи








