14 грудня 2023 року
14 грудня 2023 року, на виконання Плану роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, кафедрою іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти було організовано та проведено Всеукраїнську науково-практичну онлайн-конференцію (з міжнародною участю) «СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ ІНШОМОВНОЇ ПІДГОТОВКИ ПЕДАГОГА: ГЛОБАЛЬНІ ВИКЛИКИ ТА ПЕРСПЕКТИВИ».
Співорганізаторами конференції виступили Національна академія педагогічних наук України; Ларнака Коледж (Республіка Кіпр); освітня організація DEMETRA (Грецька Республіка).
Конференція була проведена в системі онлайн-конференцій Zoom. Під час конференції працювали: пленарне засідання конференції «Сучасні тенденції іншомовної підготовки педагога: глобальні виклики та перспективи» (модератор – Наталія Кошарна, завідувач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент); перша дискусійна платформа «Іншомовна освіта як невід’ємний чинник професіоналізації сучасного педагога: соціальні та психолого-педагогічні аспекти» (модератор – Наталія Кошарна, завідувач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент); друга дискусійна платформа «Трансформація змісту та технологій іншомовної підготовки педагога в умовах війни в Україні» (модератор – Тетяна Головатенко, доцент кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філософії); третя дискусійна платформа «Модернізація іншомовної освіти педагога в контексті євроінтеграційних процесів та міжкультурної взаємодії» (модератор – Аліна Джурило, доцент кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент, старший дослідник).
З вітальними словами до присутніх звернулись: Ольга КОТЕНКО, декан Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; Марта Бігелоу, завідувач кафедри освітніх програм та дидактики Коледжу освіти та людського розвитку Університету Міннесоти (США), професор кафедри освітніх програм та дидактики, доктор філософії.
Учасники мали можливість ознайомитись із науковими доробками Ольги ШАПРАН, завідувача кафедри освітології та педагогічної інноватики Університету Григорія Сковороди в Переяславі, доктора педагогічних наук, професора (“Тенденції розвитку іншомовної педагогічної освіти в Україні: сучасні виклики, інновації та перспективи”); Наталії ПИЛЯЧИК, доцента кафедри англійської філології факультету іноземних мов Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника, кандидата філологічних наук, доцента (“Глобальні трансформації у сфері мовної освіти: активні стратегії, виклики та перспективи”); Валерія РЕДЬКА, завідувача відділу навчання іноземних мов Інституту педагогіки НАПН України, доктора педагогічних наук, старшого наукового співробітника (“Тенденції розвитку сучасної шкільної іншомовної освіти”); Олега КОМАРА, завідувача кафедри англійської мови та методики її навчання Уманського державного педагогічного університету імені Павла Тичини, доктора педагогічних наук, професора (“Виклики та перспективи викладання англійської мови за професійним спрямуванням в умовах воєнного часу”).
Також були представлені доповіді зарубіжних гостей: викладача мови та літератури факультету освіти і психології Університету Херони (Каталонія, Королівство Іспанія), доктора філософії з англійської літератури та критичної теорії Джулії ВАДІНГТОН (“Формування конструктивного ставлення до навчання іноземних мов у загальній педагогічній підготовці”) та доцента кафедри дошкільної освіти та догляду за дітьми Міжнародного грецького університету, доктора філософії з прикладної лінгвістики та педагогіки (Салоніки, Грецька Республіка) Ісаака ПАПАДОПУЛОСА з аспірантом Університету ЮНІКАФ (Республіка Кіпр) Пітером ЙАНСЕНОМ, які поділилися досвідом методики навчання іноземної мови (“Методичний супровід формування навичок грамотності у вивченні другої іноземної мови шляхом використання народних оповідань”).
З ключовими доповідями виступили спікери дискусійних платформ: Наталія КОШАРНА, завідувач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; Марія ПРОКОПЧУК, заступник декана з науково-педагогічної та соціально-гуманітарної роботи Факультету романо-германської філології Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; Марія БРАТКО, професор кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор; Катерина БРОВКО, старший викладач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філософії; Євгеній СІМЕНИК, заступник директора з навчально-виховної роботи приватного закладу загальної середньої освіти «Київський ліцей “Українська школа вільних наук”»; Тетяна ГОЛОВАТЕНКО, доцент кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філософії; Юлія РУДНІК, старший викладач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук; Альона КЛАД’ЄВА, асистентка викладача з програми Writing Program, кафедра англійської мови Університету Аризони (США), аспірантка програми Second Language Acquisition and Teaching; Аліна ДЖУРИЛО, доцент кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; Ольга СИТНИК, доцент кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; Раілі Хілден, доцент з оцінювання мови, доцент з лінгводидактики, Педагогічний факультет, Університет Гельсінкі (Фінляндська республіка); Людмила ГАПОН, викладач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка; Євгенія ЮРЕВИЧ, здобувач вищої освіти другого (магістерського) рівня Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка.
Учасниками конференції стали понад 160 науковців, педагогів, аспірантів, студентів з різних міст 10 областей України. Провідні заклади вищої освіти та наукові установи були представлені всіма регіонами України.
В обговоренні взяли активну участь здобувачі другого (магістерського) рівня вищої освіти Київського університету імені Бориса Грінченка та інших провідних закладів вищої освіти (Київського національного університету імені Тараса Шевченка, кандидат філологічних наук; Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет»; Українського державного університету імені Михайла Драгоманова; Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського; Інституту професійної військової освіти «Вишкіл лідерів» Національного університету оборони України; Академії адвокатури України; Київського Національного транспортного університету). Про це свідчить тематика 40 стендових доповідей, розміщених на електронній платформі Всеукраїнська конференція 2023 (google.com)
Дякуємо учасникам конференції за інформативні доповіді та обговорення, спрямоване на конструктивні й плідні результати! Бажаємо втілень професійних і наукових ідей та нових звершень! Переможного року!