27 травня 2020 року
27 травня 2020 року в Педагогічному інституті Київського університету імені Бориса Грінченка відбувся Всеукраїнський науковий онлайн-форум «Якість професійної підготовки сучасного педагога: український та європейський виміри».
З вітальними словами до учасників форуму звернулися Наталія Віннікова, проректор із наукової роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, доцент; Ольга Котенко, директор Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент.
У форумі взяли участь понад 200 науковців і практиків з різних регіонів України. Робота форуму відбувалась за такими напрямами: Сучасні виміри якості освіти: вітчизняний та європейський досвід; Траєкторії удосконалення якості професійної підготовки майбутніх педагогів: вітчизняний та зарубіжний досвід; Ціннісні аспекти якості професійної підготовки майбутніх педагогів дошкільної та початкової освіти; Впровадження освітніх інновацій у контексті підвищення якості професійної підготовки майбутніх педагогів дошкільної та початкової освіти; Удосконалення якості підготовки майбутнього педагога до навчання іноземних мов у дошкільному та молодшому шкільному віці: теоретичний та методичний аспекти.
У пленарному засіданні із доповідями виступили провідні вчені вітчизняної освітянської спільноти. Спікери пленарного засідання форуму виступили з доповідями в режимі онлайн: Олена Локшина, завідувач відділу порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України (тема доповіді: «Сучасні глобальні та європейські орієнтири якості освіти»); Олена Матвієнко, заступник декана з наукової роботи факультету педагогіки і психології Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді: «Особливості професійної підготовки майбутніх педагогів в умовах парадигмальних змін»); Ніна Батечко, завідувач кафедри вищої та прикладної математики Національного університету біоресурсів і природокористування України, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді: «Якість вищої освіти України в контексті європейських практик: точки дотику та ризики»); Галина Васьківська, завідувач відділу дидактики Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді: «Актуалізація європейського досвіду у процесі дистанційного навчання майбутніх педагогічних працівників»); Олександра Лисенко, професор кафедри теорії та методики дошкільної і спеціальної освіти ДВНЗ «Прикарпатський національний університет імені Василя Стефаника», доктор педагогічних наук, доцент (тема доповіді: «Актуальні проблеми формування професійно-ціннісних орієнтацій майбутніх педагогів»); Тетяна Мієр, професор кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, доцент (тема доповіді: «Діяльнісно-рефлексивна основа професійної підготовки педагога в Україні та Європі»); Ганна Цвєткова, завідувач кафедри педагогіки і психології дошкільної освіти та дитячої творчості Національного педагогічного університету імені М.П. Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді: «Корпоративна культура університету як чинник забезпечення якості професійної підготовки майбутніх педагогів»); Ганна Іванюк, завідувач кафедри педагогіки та психології Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді: «Якість особистісно-професійної підготовки педагога як соціально-культурний феномен»); Наталія Кошарна, завідувач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук (тема доповіді: «Іншомовна підготовка сучасного педагога в умовах євроінтеграції»); Світлана Скворцова, завідувач кафедри математики і методики її навчання Державного закладу «Південноукраїнський національний педагогічний університет імені К.Д. Ушинського», доктор педагогічних наук, професор, член-кореспондент НАПН України (тема доповіді: «Методична підготовка вчителя початкових класів до роботи в НУШ»); Геннадій Бондаренко, завідувач кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді: «Освітні інновації в професійній підготовці вчителя початкових класів: досвід Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка»); Оксана Онопрієнко, завідувач відділу початкової освіти Інституту педагогіки НАПН України, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник (тема доповіді: «Освітні результати молодших школярів: проблеми ідентифікації і вимірювання»); Наталія Гавриш, професор кафедри педагогіки та психології дошкільної освіти ДВНЗ «Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди», доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді: «Підготовка майбутніх педагогів до організації освітнього процесу в групах раннього віку»); Ганна Бєлєнька, завідувач кафедри дошкільної освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді: «Нова стратегія підготовки дошкільного педагога: елективність у дії»); Ілона Дичківська, завідувач кафедри педагогіки і психології (дошкільної та корекційної) імені проф. Поніманської Т.І. Рівненського державного гуманітарного університету, доктор педагогічних наук, професор (тема доповіді: «Інноваційне середовище як чинник підвищення якості професійної підготовки майбутніх педагогів дошкільної освіти»); Ольга Рейпольська, завідувач лабораторією дошкільної освіти і виховання Інституту проблем виховання НАПН України, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді: «Готуємо педагогів до проєктування освітнього середовища в ситуації реформування»).
Після пленарного засідання за напрямами роботи форуму відбулося обговорення доповідей спікерів і стендових доповідей у чаті форуму та у вебсервісі Blogger. Зокрема були представлені стендові доповіді молодих учених, студентів, аспірантів, викладачів.
Модератори форуму: Ольга Котенко, директор Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; Світлана Паламар, заступник директора з наукової роботи Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник; Людмила Нежива, професор кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, доцент; Вікторія Желанова, професор кафедри теорії та історії педагогіки Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, доцент; Наталія Кошарна, завідувач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук
Дякуємо всім спікерам, учасникам Всеукраїнського онлайн-форуму за активну участь та бажаємо творчої наснаги й нових наукових ідей!
ПРОГРАМА Всеукраїнського наукового онлайн-форуму