ОСВІТНЯ ВІТАЛЬНЯ «БОРИС ГРІНЧЕНКО – ВАРТОВИЙ РІДНОГО КРАЮ» Наукова сесія історико-педагогічних студій

Борис Грінченко 

 

 

 

 

 

 09 грудня 2025 року

 

 

 

 

«Він – немов ліванський кедр, що височіє над рідним краєм.

Налітають на нього ревучі вітри, шарпають зусібіч,

прагнуть скинути з вершин, але Він,

міцно прорісши корінням у кам’яний грунт,

що б там не було, тримається.

Не хоче Він проміняти своєї нагірної долі на долю лугової трави,

не бажає спокою у затишній долині»

Животенко-Піанків А. Педагогічно-просвітницька праця Бориса Грінченка.

Київ: Вид. центр «Просвіта», 1999.  176 с.

 

Саме такими словами 09 грудня 2025 року розпочалася наукова сесія історико-педагогічних студій, присвячена вшануванню 162-ї річниці від дня народження Бориса Грінченка. У засіданні взяли участь викладачі кафедри освітології та психолого-педагогічних наук і студенти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальності А2 «Дошкільна освіта». Засідання  наукової сесії  проходило  у формі освітньої вітальні «Борис Грінченко – вартовий рідного краю».

Під час зустрічі Ганна Іванівна Іванюк, доктор педагогічних наук, професор  наголосила на тому, що постать Бориса Грінченка належить до тієї когорти українських громадських діячів і педагогів, які у складних умовах намагалися наближати освіту до потреб дитини, створювали умови, аби кожна дитина зростала в гуманному середовищі, була забезпечена необхідними засобами для навчання. Вивчення педагогічної спадщини Бориса Дмитровича переконує, що його ідеї не втратили значущості в соціальному, культурному, освітньому, державотворчому  сенсах.

Важливими для розмислів стали ціннісні домінанти актуалізовані Валентиною Іванівною Дем’яненко, викладачем кафедри, з-поміж яких: доброчесність і добротворення, співпереживання, громадянська позиція, моральність.

Окреслені ідеї є важливими і нині у вихованні дитини (на всіх етапах її розвитку) і можуть бути використані під час організації освітньої взаємодії у закладі дошкільної освіти.

Зацікавленість у студентів викликала групова робота (педагогічний супровід здійснювала  О. А. Венгловська, доцент кафедри); у перебігу освітньої взаємодії  майбутні вихователі закладів дошкільної освіти студіювали твори для дітей, написані Борисом Грінченком, аналізували риси дитячого світу, які виокремлював педагог, визначали Грінченкові орієнтири, що є значущими для сучасного вихователя, обмінювалися ідеями про те, чому Борис Грінченко є «вартовим рідного краю». Результати групової роботи здобувачі вищої освіти презентували у формі колажів, малюнків, ментальних карт.

У перебігу наукової сесії майбутні вихователі закладів дошкільної освіти встановлювали суголосність цінностей дитинства з цінностями дошкільної освіти, що зазначені у Базовому компоненті дошкільної освіти, з-поміж яких – визнання самоцінності дошкільного дитинства, його потенціалу та особливої ролі в розвитку особистості, розвиток творчих задатків, здібностей, талантів дітей; повага до дитини, особливостей її розвитку та індивідуального досвіду; збереження традицій національного досвіду сімейного та суспільного виховання для збагачення культурного потенціалу взаємодії між поколіннями тощо.

Бажаємо майбутнім вихователям плекати та впроваджувати у власній практичній діяльності життєствердні ідеї Бориса Грінченка!

Модератори

Ганна ІВАНЮК, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри

Олена ВЕНГЛОВСЬКА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри

Валентина ДЕМ’ЯНЕНКО, викладач кафедри

09 12 2025 5ДО

09 12 2025 4ДО

09 12 2025 3ДО

09 12 2025 2ДО

Факультет у соціальних мережах