14.04.2025 року
14.04.2025 року у студентів четвертого курсу освітньо-професійної програми 012.00.01 Дошкільна освіта розпочинається черговий етап виробничої практики в інклюзивних групах ЗДО. Напередодні, 11.04.2025 року на базі Центру самопізнання та саморозвитку для здобувачів вищої освіти проведено педагогічну майстерку «Місія студента-практиканта в інклюзивному середовищі ЗДО: освіта без обмежень для найменших».
Метою педагогічної майстерки є формування у майбутніх вихователів здатності та готовності організовувати в ЗДО безпечне інклюзивне середовище, здійснювати психолого-педагогічний супровід та надавати підтримку дітям дошкільного віку, які мають особливі освітні потреби.
Відпрацювання професійних умінь і навичок відбувалося у перебігу розв’язання практичних кейсів. Майбутні вихователі аналізували фізичний простір ЗДО та його відповідність до принципів універсального дизайну, акцентували увагу на розвивальній функції ресурсної кімнати, медіатеки у формуванні особистості дитини; з’ясовували особливості педагогічної взаємодії між вихователем, асистентом вихователя, психологом, іншими фахівцями, які забезпечують освітній процес в інклюзивній групі; добирали розвивальні ігри та вправи для соціалізації дітей з ООП.
У межах педагогічної майстерки здобувачі вищої освіти здійснювали самооцінювання власних компетентностей, які необхідні вихователю для облаштування безбар’єрного освітнього середовища вікової групи в ЗДО, організації різних форм освітньої взаємодії з урахуванням вікових та індивідуальних потреб дітей. Результати самодіагностики засвідчили розуміння студентами важливості реалізації в освітньому процесі принципу дитиноцентризму, індивідуального підходу, необхідності адаптації дидактичних матеріалів до потреб дитини з ООП, створенні умов для міжособистісної взаємодії дітей та їхню готовність реалізувати важливу місію – долучитися до створення у ЗДО освітнього середовища, що належить дітям.
Бажаємо студентам цікавої, натхненної, продуктивної практики!
Модератори педагогічної майстерки викладачі кафедри освітології та психолого-педагогічних наук:
Олена КАСЬЯНОВА, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри
Олена ВЕНГЛОВСЬКА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
Юрій САВЧЕНКО, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри
Валентина ДЕМ’ЯНЕНКО, викладач кафедри