17 грудня 2024 року
Виробнича (навчально-методична) практика є важливою складовою особистісного та професійного зростання здобувачів вищої освіти, які навчаються за освітньо-професійною програмою 013.00.01 Початкова освіта. Завдання, що передбачені програмою практики, спрямовані на вдосконалення професійних компетентностей майбутніх педагогів, що є важливими для виконання ними трудових функцій у закладах загальної середньої освіти.
17 грудня 2024 року на базі Центру самопізнання та саморозвитку відбулася рефлексійна зустріч у формі професійно-педагогічного TED-Talks. Під час зустрічі студенти презентували власні результати проходження виробничої (навчально-методичної) практики (модуль «Організація освітнього процесу в інклюзивних класах»).
Варто відзначити, що професійно-педагогічні рефлексії студентів були цікавими, змістовними та вирізнялись оригінальними ідеями щодо проєктування освітнього середовища інклюзивного класу, з урахуванням потреб та запитів учнів/учениць на засадах принципів універсального дизайну, налагодження педагогічної взаємодії вчителя з усіма суб’єктами освітнього процесу в інклюзивному класі.
Професійну зацікавленість в учасників зустрічі викликали презентовані дидактичні ігри та вправи «Що це за звук?», «Збери пазл», «Пошук пари», «Знайди мою тінь» та ін., які майбутні педагоги розробляли чи модифікували для учнів інклюзивного класу, які мають різні види порушень розвитку. У перебігу обговорення результатів практики, студенти ділилися досвідом проведення ігор, планування фрагментів уроків із застосуванням диференційованих завдань.
Результати виконання студентами рефлексійних вправ «Рефлексія про ресурси та можливості», анкет самооцінювання засвідчили, що завдання змістового модуля «Організація освітнього процесу в інклюзивних класах» виробничої (навчально-методичної) практики сприяли формуванню предметно-методичної, емоційно-етичної, інклюзивної, здоров’язбережувальної компетентностей, здатності до навчання упродовж життя.
Перебіг рефлексійної зустрічі засвідчив мотивацію студентів до особистісного та професійного розвитку і готовності до впровадження у власній практиці дієвих ідей.
Модератори – викладачі кафедри освітології та психолого-педагогічних наук:
Ганна ІВАНЮК, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри
Олена КАСЬЯНОВА, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри
Олена ВЕНГЛОВСЬКА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
Юрій САВЧЕНКО, кандидат психологічних наук, доцент, доцент кафедри
Валентина ДЕМ’ЯНЕНКО, викладач кафедри