12 жовтня 2024 року
12 жовтня 2024 року у студентів 4 курсу спеціальності «Дошкільна освіта» завершився І етап виробничої (безвідривної) практики. Цьогоріч студенти денної та заочної форм навчання презентували власні результати під час рефлексійної зустрічі, що відбулася на базі Центру самопізнання та саморозвитку у формі професійно-педагогічного TED-Talks.
У перебігу професійно-педагогічного TED-Talks майбутні вихователі ЗДО презентували практичні здобутки, а їхні виступи вирізнялися емоційністю, оригінальністю, авторським підходом до узагальнення власних результатів практики та містили цікаві ідеї щодо налагодження педагогічного партнерства з батьками, адаптування дітей третього року життя до умов закладу дошкільної освіти й емоційної підтримки кожної дитини, планування освітнього процесу в групах дітей раннього віку, впровадження інноваційних форм освітньої взаємодії з цією віковою категорією дітей.
Зацікавленість та позитивні емоції в учасників зустрічі викликали перфоманс-ігри «Подорож осіннього листочка», «У родинному колі», «Зоопарк», «Фруктово-овочеві пригоди», «Подорож до осіннього лісу», «На сільському подвір’ї». У перебігу обговорення результатів практики, студенти ділилися досвідом планування таких ігор, фокусували увагу на особливостях їх проведення з дітьми третього року життя.
Важливою складовою зустрічі стали рефлексійні вправи «Рефлексія про ресурси та можливості», «Асоціації» та діагностичні таблиці за допомогою яких студенти визначали рівень сформованості власних професійних компетентностей у процесі проходження практики. Студенти наголосили на тому, що пропоновані програмові завдання психолого-педагогічної компоненти практики сприяли формуванню таких компетентностей, як: організаційна, психо-емоційна, оцінювально-аналітична, педагогічного партнерства, інформаційно-комунікаційна, здатність до навчання упродовж життя тощо.
Завершилася зустріч тим, що кожен учасник визначив власну перемогу, якої досяг під час І етапу виробничої (безвідривної) практики («Маленькі перемоги дітей, це і мої перемоги», «Моя найбільша перемога це те, що я дуже швидко знаходила контакт з кожною дитиною», «Проведення перфоманс-гри», «Задоволення від спілкування і співпраці з дітьми раннього віку», «Моя найбільша перемога: у дистанційному форматі, я змогла виконати завдання, навіть у команді», «Зберігати емоційний баланс під час тривоги»).
Перебіг рефлексійної зустрічі у формі професійно-педагогічного TED-Talks засвідчив мотивацію студентів до особистісного та професійного розвитку.
Бажаємо успіху під час проходження наступного етапу практики! Нехай мотивуючими для вас стануть слова Кена Робінсона «Ми не знаємо, ким можемо стати, до тих пір, поки не зрозуміємо, що вміємо робити».
Науковий супровід рефлексійної зустрічі здійснено Ганною ІВАНЮК, доктором педагогічних наук, професором, професором кафедри освітології та психолого-педагогічних наук.
Модератори – викладачі кафедри освітології та психолого-педагогічних наук:
Олена ВЕНГЛОВСЬКА, кандидат педагогічних наук, доцент кафедри
Валентина ДЕМ’ЯНЕНКО, викладач кафедри