МИСТЕЦТВО ВЧИТИСЯ РАЗОМ
Термін виконання: жовтень – грудень 2023 року.
Цільова аудиторія: студенти 1, 2 курсів спеціальностей 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта.
Мета проєкту: налагодження партнерської взаємодії між здобувачами освіти першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта; усвідомлення майбутніми педагогами внутрішньої та зовнішньої мотивації до пошуку інструментарію особистісного та професійного саморозвитку.
Завдання проекту:
- вивчити потреби студентів першого курсу з питань самопізнання і саморозвитку;
- розширити знання майбутніх педагогів про принципи педагогіки партнерства, особливостей організації міжособистісної комунікації на засадах суб’єкт-суб’єктної взаємодії;
- розробити інформаційні матеріали, що містять практичні кейси щодо реалізації завдань з особистісного та професійного розвитку майбутніх педагогів;
- сприяти розвитку у здобувачів вищої освіти ініціативності, здатності до аналізу, синтезу, порівняння та узагальнення, налагодження міжособистісної комунікації на принципах педагогіки партнерства.
Інтеграція навчальних дисциплін: «Людинознавство: Педагогічна антропологія»; «Педагогіка: Педагогічне партнерство», «Психологія: Педагогічна психологія».
Тип проєкту: інформаційно-дослідницький.
Форма представлення кінцевого продукту – звіт та презентація розроблених інформаційних продуктів, що містять практичні кейси з реалізації завдань з особистісно-професійного розвитку майбутніх педагогів.
Етапи виконання проекту:
1 етап – організаційний: розроблення проєкту, ознайомлення зі змістом проєкту, розподіл завдань між учасниками;
2 етап – пошуково-дослідницький: з’ясування сутності понять «педагогічне партнерство», «самопізнання», «саморозвиток», «особистісно-професійний розвиток майбутніх педагогів»; вивчення студентами другого курсу потреб студентів першого курсу з питань самопізнання і саморозвитку, розроблення власної освітньо-професійної траєкторії;
3 етап – узагальнюючий: аналіз та інтерпретація результатів дослідження, розроблення на їх основі практичних кейсів, що спрямовані на реалізацію завдань з особистісно-професійного розвитку майбутніх педагогів;
4 етап – підсумковий: презентація практичних кейсів, розроблених за результатами інформаційно-дослідницького проєкту.
Очікувані результати:
Завдання інформаційно-дослідницького проєкту спрямовані на формування у майбутніх педагогів здатності та готовності до професійної комунікації на засадах суб’єкт-суб’єктної взаємодії, добору засобів для вивчення потреб студентів щодо самопізнання та професійного саморозвитку, аналізу та інтерпретації отриманих результатів, розроблення за результатами дослідження практичних кейсів для студентів першого курсу.
Результати інтерв’ювання студентів, що були проведені у межах міждисциплінарного проєкту «Мистецтво вчитися разом», були заслухані на спільній зустрічі студентів першого та другого курсів. У перебігу зустрічі студенти обговорювали практичні кейси з реалізації завдань щодо особистісно-професійного розвитку.
З першим досвідом відео-інтерв’ю студентів можна ознайомитися за покликанням...
ОСОБИСТІСНО-ПРОФЕСІЙНИЙ ТРЕКЕР УСПІШНОГО СТУДЕНТА
Термін виконання: березень – травень 2024 року.
Цільова аудиторія: студенти 1 курсу спеціальностей 012 Дошкільна освіта, 013 Початкова освіта.
Мета проєкту: формування у студентів спеціальностей 012 Дошкільна освіта та 013 Початкова освіта першого (бакалаврського) рівня вищої освіти загальних та професійних компетентностей, що спрямовані на самопізнання та саморозвиток, розвиток здатностей планувати траєкторію особистісного та професійного розвитку.
Завдання проекту:
- усвідомлення студентами необхідності самопізнання, вивчення системи власних цінностей, здатностей, особистісних якостей задля проєктування траєкторії особистісного та професійного зростання;
- розвиток готовності здобувачів вищої освіти визначати цілі особистісного та професійного розвитку, аналізувати власні сильні/слабкі сторони, добирати необхідні ресурси для узагальнення результатів особистісного та професійного поступу;
- формування здатності та готовності планувати особистісний та професійний саморозвиток ;
- розвиток креативності, самостійності, лідерських якостей, критичного мислення, рефлексії для успішного вирішення професійних функцій у майбутній педагогічній діяльності.
Інтеграція навчальних дисциплін: «Педагогіка» (модулі «Дошкільна педагогіка», «Дидактика початкової школи»), «Психологія» (модуль «Вікова психологія»).
Тип проєкту: дослідницький.
Форма представлення кінцевого продукту – фіксація в «Особистісно-професійному трекері успішного студента» результатів особистісного та професійного поступу, що відбувся у перший рік навчання, визначення цілей щодо особистісного та професійного розвитку на наступний рік навчання.
Етапи виконання проекту:
1 етап – організаційний: розроблення проєкту, ознайомлення зі змістом проєкту;
2 етап – пошуково-дослідницький: рефлексія майбутніх педагогів про результати самопізнання, поступ, що відбувся в особистісному та професійному розвитку, здобутки, яких досягли за перший рік навчання;
3 етап – узагальнюючий: аналіз результатів рефлексії й формулювання цілей щодо особистісного та професійного розвитку на прийдешній навчальний рік;
4 етап – підсумковий: презентація студентами дорожніх карт щодо реалізації власних цілей і завдань особистісно-професійного розвитку.
Очікувані результати:
Завдання дослідницького проєкту спрямовані на формування у майбутніх педагогів здатності та готовності здійснювати рефлексію щодо особистісного та професійного поступу, формулювати цілі і завдання щодо власного професійного вивищення, добирати ефективні ресурси для їх реалізації.
Результати рефлексій студентів розміщені в ЕНК «Особистісний та професійний розвиток майбутніх педагогів».