Виконання міждисциплінарних проєктів
зі студентами спеціальностей
«Дошкільна освіта» і «Початкова освіта»
у 2021 – 2022 н.р.
«Психологічна гігієна майбутніх педагогів»
Термін виконання (жовтень-грудень 2022 р.)
Мета проєкту: формування у студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» та 013 «Початкова освіта» знань про психологічну гігієну, її рівні та методи; усвідомлення майбутніми педагогами ролі психологічної гігієни в особистісній саморегуляції у процесі професійного становлення.
Завдання проекту:
- усвідомлення студентами сутності поняття «психологічна гігієна» та його ролі у особистісному та професійному розвитку майбутніх педагогів;
- розширення знань студентів про методи психологічної гігієни та особливості їх застосування під час негативних психічних станів;
- розвиток здатності студентів до особистісної саморегуляції у контексті психологічної гігієни майбутніх педагогів;
- забезпечення розвитку у студентів активності, ініціативності, спостережливості, здатності до аналізу, синтезу, порівняння та узагальнення.
Інтеграція навчальних дисциплін: Людинознавство: Педагогічна антропологія; Психологія: Вікова психологія.
Тип проєкту – інформаційно-дослідницький (тривалість 10 тижнів).
Форма представлення кінцевого продукту – звіт та презентація за результатами міждисциплінарного проєкту «Психологічна гігієна майбутніх педагогів».
Етапи виконання проекту:
1 етап – організаційний: розроблення проєкту, ознайомлення зі змістом проєкту, розподіл завдань між учасниками;
2 етап – пошуково-дослідницький: з’ясування сутності поняття «психологічна гігієна», його ролі та методів для особистісної саморегуляції майбутніх педагогів; здійснення студентами самодіагностики з метою виявлення рівня їх особистісної саморегуляції (за методикою А. Г. Звєрькова і Є. В. Ейдмана);
3 етап – узагальнюючий: аналіз та інтерпретація результатів дослідження й розроблення на їх основі правил психологічної гігієни майбутніх педагогів;
4 етап – оформлення звіту та створення презентації за результатами міждисциплінарного проєкту.
Очікувані результати:
Виконання завдань міждисциплінарного проекту спрямовані на формування у майбутніх педагогів ряду компетентностей, а саме:
- самоосвітньої, психологічної, діагностичної, дослідницької, рефлексивної (знання, уміння та способи дослідження поняття «психологічна гігієна» та проведення самодіагностики для визначення рівня особистісної саморегуляції);
- комунікативної, інформаційно-цифрової, практично-творчої (здатність до пошуку, аналізу та узагальнення отриманих даних; вміння розробки на їх основі правил психологічної гігієни майбутніх педагогів та презентації результатів дослідження).
«Навчання в ПІ – вікно можливостей»»
Термін виконання (жовтень-грудень 2021 р.)
Мета проєкту:
формування у студентів спеціальностей 012 «Дошкільна освіта» та 013 «Початкова освіта» першого (бакалаврського) рівня вищої освіти інтегрованих знань, умінь і способів діяльності щодо вивчення власних особистісних проявів та індивідуальних характеристик інших; розвиток здатностей до самоаналізу та самовдосконалення для успішної особистісної та професійної самореалізації.
Завдання проекту:
- усвідомлення студентами необхідності самоаналізу (цінностей, якостей, здатностей, умінь) для подальшого особистісного та професійного зростання;
- формування вмінь і способів діяльності щодо збереження і зміцнення здоров’я (фізичного, психічного, соціального та духовного) як власного, так і оточуючих для налагодження партнерської взаємодії в освітньому середовищі закладу вищої освіти та в майбутніх професійній діяльності;
- розвиток здатностей та готовності до самопізнання й самовдосконалення (вивчення, аналіз, узагальнення результатів дослідження особистісно-професійних досягнень) для професійної ідентифікації та розроблення власної освітньої траєкторії;
- виховання гуманності, креативності, самостійності, лідерських якостей, критичного мислення й рефлексії для успішного вирішення професійних задач у майбутній педагогічній діяльності.
Інтеграція навчальних дисциплін:
1 курс: «Людинознавство» (змістові модулі: «Психологічна антропологія» та «Анатомія і фізіологія людини з основами медичних знань»), «Університетські студії», «Педагогіка» (модуль «Педагогіка загальна»), «Іноземна мова з методикою навчання»;
2 курс: «Педагогіка: Педагогічне партнерство»;
1 курс (скорочена програма підготовки): «Педагогічне партнерство».
Тип проєкту – пошуково-дослідницький (тривалість 10 тижнів).
Форма представлення кінцевого продукту – персональний блог особистісно-професійного розвитку студента (Веб-сайт)