19 листопада 2025 року
19 листопада 2025 року, за ініціативи Факультету педагогічної освіти, проведено Всеукраїнський науковий круглий стіл «Потенціал наукових досліджень для подолання освітніх втрат у підготовці педагога». Із вітальним словом до учасників круглого столу звернулися: Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор; Олена Караман, ректор ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор; Юлія Демидова, проректор з науково-педагогічної роботи та молодіжної політики Маріупольського державного університету, кандидат педагогічних наук, доцент; Анна Пуцова, співзасновниця Міжнародного благодійного фонду savED.
Модератор заходу: Ольга Котенко, декан Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент.
Круглий стіл об’єднав близько 100 учасників з різних закладів вищої освіти України. У межах заходу було представлено низку актуальних доповідей, присвячених проблематиці освітніх втрат, стійкості освітнього середовища та підтримці педагогів і здобувачів освіти в умовах війни. До обговорення долучилися провідні науковці, управлінці освіти та представники громадського сектору з доповідями: «Освітні втрати та наукові стратегії їх компенсації у професійному становленні педагога в умовах війни» Ольга Котенко, декан Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; «Дослідження Фонду savED «Війна, освіта та соціальний капітал. Три роки повномасштабного вторгнення» Анна Пуцова, співзасновниця Міжнародного благодійного фонду savED; «Програми надолуження освітніх втрат для старшокласників від МБФ savED: досвід впровадження та аналітики» Анастасія Онатій, керівниця напряму надолуження освітніх втрат у Міжнародному благодійному фонді savED, кандидат філологічних наук, доцент кафедри української мови НаУКМА; «Інструменти діагностування освітніх втрат у практиці викладача ЗВО: аналітика даних та рекомендації щодо застосування» Світлана Паламар, заступник декана з наукової роботи та міжнародної діяльності Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник; «Підтримка ментального здоров’я викладачів у системі розвитку персоналу: досвід Київського столичного університету імені Бориса Грінченка в умовах війни» Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи та міжнародної діяльності Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор; «Формування критичного мислення студентів педагогічних спеціальностей в умовах збройного насилля та інформаційної агресії РФ проти України як інструмент подолання освітніх розривів (за результатами виконання фундаментального дослідження за проєктом Національного фонду досліджень України)» Олена Караман, ректор ДЗ «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», член-кореспондент Національної академії педагогічних наук України, доктор педагогічних наук, професор; «Освітня стійкість як соціальний феномен: досвід Маріупольського державного університету» Юлія Демидова, проректор з науково-педагогічної роботи та молодіжної політики Маріупольського державного університету, кандидат педагогічних наук, доцент; «Дуальна форма навчання як ресурс подолання освітніх втрат і підвищення готовності майбутнього педагога до професійної діяльності» Олексій Жильцов, проректор з науково-педагогічної та навчальної роботи Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, професор; «Трансформація в умовах невизначеності: кейс ХДУ як модель управління в умовах кризи» Любов Петухова, в.о. декана Педагогічного факультету Херсонського державного університету, професор кафедри педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти, доктор педагогічних наук, професор; Наталія Воропай, вчений секретар Херсонського державного університету, доцент кафедри педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти Херсонського державного університету, кандидат педагогічних наук, доцент; Юрій Юрчук, старший викладач кафедри педагогіки та психології дошкільної та початкової освіти Херсонського державного університету; «Наукові підходи до виявлення та подолання освітніх втрат у дошкільній освіті в умовах війни» Ольга Рейпольська, завідувач відділу дошкільної освіти Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор; «Подолання освітніх втрат у підготовці здобувачів спеціальності «Дошкільна освіта»: досвід Донбаського державного педагогічного університету» Світлана Курінна, завідувач кафедри дошкільної освіти ДВНЗ «Донбаський державний педагогічний університет», доктор педагогічних наук, професор; «Психологічне благополуччя дітей і педагогів в ЗДО: стан і дієві практики підтримки» Ольга Байєр, доцент кафедри дошкільної і початкової освіти КЗ «Запорізький обласний інститут післядипломної педагогічної освіти» Запорізької обласної ради, кандидат психологічних наук, доцент.
У перебігу заходу також відбулося обговорення моніторингу вивчення освітніх розривів здобувачів вищої освіти (за спеціальностями А2 «Дошкільна освіта» і А3 «Початкова освіта») у контексті забезпечення якості реалізації освітніх програм та травма-інформованого підходу за напрямами: «Деякі аспекти діагностики освітніх розривів та їх подолання у контексті підготовки здобувачів спеціальності «Дошкільна освіта» ФПО Університету Грінченка» Олена Половіна, завідувач кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; «Інноваційні освітні інструменти подолання освітніх розривів у підготовці майбутніх учителів початкових класів: моніторинг та академічна підтримка» Геннадій Бондаренко, завідувач кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; «Професійна готовність викладача іноземної мови до роботи зі студентами педагогічних спеціальностей» Наталія Кошарна, завідувач кафедри іноземних мов і методик їх навчання Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент.
Дякуємо всім учасникам за плідну дискусію! 


Більше фотоматеріалів за покликанням...









