ІДЕЇ ПЕДАГОГІЧНОГО ПРОСВІТНИЦТВА ТА ОСВІТИ В ТВОРЧІЙ СПАДЩИНІ ТАРАСА ШЕВЧЕНКА

Педагогічні ідеї  19.03.2025 року

 

Цьогоріч Шевченківський березень на Факультеті педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка був відзначений не лише заходами, присвяченим вшануванню Генія українського народу, а й проведенням навчальних занять на базі культурно-просвітницьких установ, які містять цінні експозиції, що дають змогу глибше пізнати умови, у яких зароджувалися ідеї педагогічного просвітництва Тараса Шевченка.

Так, 19.03.2025 року за ініціативи викладачів кафедри освітології та психолого-педагогічних наук – Ганни ІВАНЮК, д.пед.н., професора, Олени ВЕНГЛОВСЬКОЇ, к.пед.н. на базі Літературно-меморіального будинку-музею «Хата на Пріорці» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей Початкова освіта (групи ПОб-1-24-4.0д, ПОб-2-24-4.0д), Дошкільна освіта (група ДОб-1-23-4.0з) було проведено заняття з теми «Ідеї педагогічного просвітництва та освіти в творчій спадщині Тараса Шевченка».

Під час заняття в музеї майбутні педагоги ознайомилися з провідними ідеями Тараса Шевченка про освіту для всіх дітей в природо та культуровідповідному середовищі; втіленої мрії Тараса Григоровича щодо відкриття першої школи для дорослих (нині площа Т. Г. Шевченка, м. Київ); студенти оволоділи знаннями про ціннісно орієнтований характер освіти; значення природи як чинника виховання й освіти дитини, місію освіти у націєтворенні та розвинули вміння екстраполювати педагогічні ідеї Тараса Шевченка в освітній процес Нової української школи.

У перебігу заняття здобувачі вищої освіти ознайомились з артифактами: прижиттєвим виданням «Кобзаря» та «Букваря південноруського» (виданого Т. Шевченком власним коштом); в музейному середовищі майбутні педагоги презентували результати індивідуальних досліджень щодо вивчення просвітницьких ідей Тараса Шевченка про освіту дітей, ресурсно-освітнього, естетичного потенціалу літературних і художніх творів Великого Кобзаря. Дослідження виконувалися у межах наукової сесії історико-педагогічних студій, що були проведені на базі Центру самопізнання та саморозвитку 12.03.2025 року.

Рефлексії учасників засвідчили, що заняття сприяло розширенню освітнього середовища, формуванню у майбутніх педагогів компетентностей, що спрямовані на зберігання та примноження моральних, культурних, наукових цінностей на основі розуміння історико-педагогічних явищ та процесів.

Дякуємо фахівцям із Літературно-меморіального будинку-музею «Хата на Пріорці» та студентам за співпрацю й прагнення примножувати та поширювати творчу спадщину Тараса Шевченка

19 03 2025

19 03 2025 3

19 03 2025 4

19 03 2025 5

Факультет у соціальних мережах