19.03.2025 року
Цьогоріч Шевченківський березень на Факультеті педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка був відзначений не лише заходами, присвяченим вшануванню Генія українського народу, а й проведенням навчальних занять на базі культурно-просвітницьких установ, які містять цінні експозиції, що дають змогу глибше пізнати умови, у яких зароджувалися ідеї педагогічного просвітництва Тараса Шевченка.
Так, 19.03.2025 року за ініціативи викладачів кафедри освітології та психолого-педагогічних наук – Ганни ІВАНЮК, д.пед.н., професора, Олени ВЕНГЛОВСЬКОЇ, к.пед.н. на базі Літературно-меморіального будинку-музею «Хата на Пріорці» для студентів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти спеціальностей Початкова освіта (групи ПОб-1-24-4.0д, ПОб-2-24-4.0д), Дошкільна освіта (група ДОб-1-23-4.0з) було проведено заняття з теми «Ідеї педагогічного просвітництва та освіти в творчій спадщині Тараса Шевченка».
Під час заняття в музеї майбутні педагоги ознайомилися з провідними ідеями Тараса Шевченка про освіту для всіх дітей в природо та культуровідповідному середовищі; втіленої мрії Тараса Григоровича щодо відкриття першої школи для дорослих (нині площа Т. Г. Шевченка, м. Київ); студенти оволоділи знаннями про ціннісно орієнтований характер освіти; значення природи як чинника виховання й освіти дитини, місію освіти у націєтворенні та розвинули вміння екстраполювати педагогічні ідеї Тараса Шевченка в освітній процес Нової української школи.
У перебігу заняття здобувачі вищої освіти ознайомились з артифактами: прижиттєвим виданням «Кобзаря» та «Букваря південноруського» (виданого Т. Шевченком власним коштом); в музейному середовищі майбутні педагоги презентували результати індивідуальних досліджень щодо вивчення просвітницьких ідей Тараса Шевченка про освіту дітей, ресурсно-освітнього, естетичного потенціалу літературних і художніх творів Великого Кобзаря. Дослідження виконувалися у межах наукової сесії історико-педагогічних студій, що були проведені на базі Центру самопізнання та саморозвитку 12.03.2025 року.
Рефлексії учасників засвідчили, що заняття сприяло розширенню освітнього середовища, формуванню у майбутніх педагогів компетентностей, що спрямовані на зберігання та примноження моральних, культурних, наукових цінностей на основі розуміння історико-педагогічних явищ та процесів.
Дякуємо фахівцям із Літературно-меморіального будинку-музею «Хата на Пріорці» та студентам за співпрацю й прагнення примножувати та поширювати творчу спадщину Тараса Шевченка