20 листопада 2024 року
20 листопада 2024 року відбулася знакова подія для Факультету педагогічної освіти - V Міжнародна наукова онлайн-конференція «Педагогіка у міждисциплінарному вимірі: реалії вищої освіти у контексті викликів сьогодення» / «Pedagogy in an Interdisciplinary Dimension: The Realities of Higher Education in the Context of Today’s Challenges».
Модератором першої частини пленарного засідання конференції стала Людмила Хоружа, докторка педагогічних наук, професорка, завідувачка кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти. Також із вступним словом до учасників конференції звернулася Наталія Віннікова, проректорка з наукової роботи та міжнародної діяльності Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, докторка філологічних наук, професорка.
Ключові доповіді першої частини:
- «Безпека і розвиток особистості в умовах війни РФ проти України» – спікерка Олена Караман, професорка кафедри соціальної педагогіки, ректорка Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка», докторка педагогічних наук, професорка.
- «Війна як каталізатор розвитку педагогіки пограниччя в Україні» – співдоповідачі Світлана Сисоєва, академік-секретар відділення філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка, дійсний член (академік) НАПН України та Микола Михайліченко, науковий співробітник Лабораторії виховання готовності до ринку праці Інституту проблем виховання НАПН України, кандидат педагогічних наук, професор.
- «Міждисциплінарний вимір проєктування курикулуму підготовки вчителів у країнах-членах ОЕСР: позитивний досвід для України» – спікерка Наталія Авшенюк, завідувачка відділу зарубіжних систем педагогічної освіти і освіти дорослих Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка..
- «Упровадження травма-інформованого підходу в освітній процес закладів вищої освіти: стан, проблеми, перспективи» – Ольга Котенко, декан Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, кандидатка педагогічних наук, доцентка.
- «Психологічна підтримка освітян в умовах воєнного стану» – Валентина Балахтар, професорка кафедри психології та особистісного розвитку Навчально-наукового інституту менеджменту освіти НАПН України, докторка психологічних наук, професорка.
Другу частину пленарного засідання конференції модерували Марія Братко, професорка кафедри освітології та психолого-педагогічних наук, докторка педагогічних наук, професорка та Наталія Кошарна, завідувачка кафедри іноземних мов і методик їх навчання, кандидатка педагогічних наук, доцентка).
Ключовими доповідями другої частини пленарного засідання стали такі доповіді:
- «Проєктування власного життя та міжнародна мобільність майбутніх учителів з окремих країн Центральної та Східної Європи» – Ева Огродська-Мазур, професорка Факультету мистецтв та педагогічних наук Сілезького університету в Катовицях, докторка педагогічних наук, професорка (Республіка Польща); Анна Шафранська, професорка Факультету мистецтв та педагогічних наук Сілезького університету в Катовицях, кандидатка педагогічних наук (Республіка Польща);
- «Необхідні зміни в педагогічній підготовці вчителів» – Ришарда Цернєвська, професорка кафедри соціальної педагогіки Факультету педагогіки Університету Ігнатіанум у Кракові, докторка педагогічних наук, професорка (Республіка Польща);
- «Напрями інноваційності сучасної вищої освіти» – Діна Вьорткіна, заступниця декана з питань інновацій та удосконалення технологій навчання Коледжу освіти, здоров’я та гуманітарних наук Університету штату Флорида (США);
- «Холістичний підхід до підтримки благополуччя в американських коледжах: кейс Університету штату Флорида» – Анна Романова, докторка економічних наук, доцентка, наукова співробітниця Інституту навчальних систем Університету штату Флорида (США);
- «Підтримка ментального здоров’я в групах ризику в закладах освіти США» – Вілма Еліза Фуентес, директорка програми, наукова співробітниця групи “FSU Ukraine Task Force” Інституту навчальних систем Університету штату Флорида (США).
Захід став платформою для обговорення актуальних викликів педагогіки, обміну міжнародним досвідом та пошуку інноваційних рішень у сфері освіти. Дякуємо всім учасниками.