18–22 листопада 2024 року
У період 18–22 листопада 2024 року, за ініціативи та організації співробітників кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти, в Університеті Грінченка пройшла традиційна щорічна IX Міжнародна Грінченківська наукова школа у галузі знань 01 Освіта / Педагогіка для апірантів, докторантів і молодих вчених.
Учасники мали нагоду долучитися до тематичних днів, кожен із яких був присвячений ключовим аспектам освітньої науки. Модератором першого «Інноваційного» дня виступила Людмила Хоружа, завідувачка кафедри освітології та психолого-педагогічних наук. Вона розповіла про сучасні тенденції розвитку вищої освіти та актуальні зміни до ключових положень для майбутніх докторів філософії. Ірина Вакулова (PhD) поділилася досвідом написання та захисту дисертації.
Серед ключових доповідей:
- «Виміри інноватизації сучасної вищої освіти» – спікер Вікторія Желанова, професорка кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти, докторка педагогічних наук, професорка.
- «Історія освіти України у структурі педагогічних досліджень» – спікер Лариса Березівська, директорка ДНПБ України імені В.О. Сухомлинського, докторка педагогічних наук, професорка, член-кореспондент НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України.
Куратор другого «Дослідницького» дня – Вікторія Желанова представила учасникам доповідачів:
- Світлана Чуканова (завідувачка сектору Наукової бібліотеки, координаторка Американської бібліотеки ім. Віктора Китастого НаУКМА, старша викладачка кафедри психології та педагогіки, кандидатка педагогічних наук): «Відкриті платформи для відкритих даних: пошук і повторне використання даних досліджень».
- Валерія Смирнова (заступниця завідувача НДЛ цифровізації освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, PhD): «Навчання й дослідження з використанням ШІ: можливості та застереження».
День був зосереджений на методах ефективного пошуку, аналізу та інтерпретації даних у наукових дослідженнях.
Тема четвертого «Міжнародного» дня «Ціннісні виміри педагогічних досліджень: наука, суспільство, людина» акуалізувала україно-польський науковий дискурс як центральну подію цьогорічної Грінченківської наукової школи, модераторами якого були: dr Magdalena Urlińska-Berens та prof. UIK dr hab. Maria Marta Urlińska (Uniwersytet Jana Kochanowskiego w Kielcach) та Марія Братко (Київський столичний університет імені Бориса Грінченка).
Теми доповідей молодих науковців із Польщі та України охоплювали педагогічні інновації, академічну мобільність і міжкультурну комунікацію. Запрошеним лектором цього дня стала Світлана Головчук (Associate professor, NLA University College (Bergen, Norway) з доповіддю на тему: «International academic cooperation: opportunities and challenges» / «Міжнародна академічна співпраця: можливості та труднощі».
Модератор п’ятого «Дослідницького» дня – Інна Леонтьєва оголосила запрошених лекторів і їхні ключові узагальнюючі доповіді:
- «Європейський освітній простір як мета співробітництва в галузі освіти та навчання в ЄС» – Олена Локшина (завідувачка відділу порівняльної педагогіки Інституту педагогіки НАПН України, докторка педагогічних наук, професорка, член- кореспондент НАПН України).
- «Академічне письмо по-українськи: погляд рецензента» – Євген Ніколаєв (заступник директора Академії вчительства Харківського національного університету імені В.Н. Каразіна, кандидат економічних наук).
Заключна дискусія та підбиття підсумків роботи Школи стали платформою для визначення перспектив розвитку педагогічної науки в Україні та світі. IX Міжнародна Грінченківська наукова школа, на думку учасників і спікерів, стала значним внеском у розвиток наукових досліджень у галузі освіти, а проведені заходи сприяли обміну знаннями, налагодженню міжнародної співпраці.