23 вересня 2024 року
Виробнича (безвідривна) практика студентів спеціальності 012 Дошкільна освіта є важливим етапом у їхньому особистісному та професійному становленні. З одного боку, майбутні вихователі закладів дошкільної освіти за попередні роки навчання вже набули необхідних загальних та професійних компетентностей, а з іншого боку, – залишається потреба у поглибленні досвіду їх застосування в освітній практиці.
Традиційно, напередодні виробничої (безвідривної) практики у Центрі самопізнання та саморозвитку проводяться рефлексійні зустрічі. Метою цих зустрічей є – самоаналіз рівня готовності майбутніх вихователів виконувати завдання, що передбачені програмою І етапу практики, в групах дітей раннього віку.
Так, 23 вересня 2024 року на базі Центру проведено рефлексійну зустріч зі студентами освітньо-професійної програми 012.00.01 Дошкільна освіта «Кар’єрний компас студента-практиканта: як досягнути успіху».
За допомогою анкет самооцінювання майбутні фахівці з дошкільної освіти здійснювали самоаналіз сформованості загальних та професійних компетентностей, що визначені у Професійному стандарті «Вихователь закладу дошкільної освіти». SWOT-аналіз сприяв з’ясуванню сильних та слабких сторін здобувачів та здобувачок вищої освіти, виокремленню викликів, що можуть мати місце під час виконання завдань практики (погіршення безпекової ситуації в регіоні, адаптація дітей раннього віку до умов закладу дошкільної освіти, партнерська взаємодія з суб’єктами освітнього процесу тощо); добору необхідних ресурсів, що сприятимуть зниженню рівня тривожності під час проходження практики та виконанню завдань практики.
Під час проведення рефлексії студенти були одностайні у тому, що досягненню успіху та особистісно-професійному зростанню сприятимуть сформованість здатностей забезпечувати емоційну підтримку дітям раннього віку, надавати допомогу собі та тим, хто знаходиться поруч, а також особистісні якості, з-поміж яких важливими є: наполегливість, відповідальність, уміння розподіляти час, міжособистісна комунікація, досвід.
Бажаємо студентам цікавої та натхненної практики!
Модератори рефлексійної зустрічі викладачі кафедри освітології та психолого-педагогічних наук:
Олена ВЕНГЛОВСЬКА, к.пед.н., доцент кафедри
Валентина ДЕМ’ЯНЕНКО, викладач кафедри