Наукові дебати «Штучний інтелект в освіті:  порушення принципів академічної доброчесності чи дієвий інструмент педагога?»

   Зн мок екрана 2024 05 28 160059 28  травня 2024 року

 28  травня 2024 року, у рамках Фестивалю науки – 2024, Наукове товариство студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Факультету педагогічної освіти спільно з Центром самопізнання та саморозвитку й Центром інноваційних освітніх технологій (ICR) організували наукові дебати «Штучний інтелект в освіті:  порушення принципів академічної доброчесності чи дієвий інструмент педагога?».

У дебатах узяли участь дві команди студентів Факультету педагогічної освіти:

команда «Ствердження»: Єлєна Родітєлєва, студентка 4 курсу першого (бакалаврського) освітнього рівня спеціальності 012 Дошкільна освіта, Софія Концевич, Олександра Галушка, студентки 2 курсу першого (бакалаврського) освітнього рівня спеціальності 012 Дошкільна освіта, Віра Осика, студентка 2 курсу першого (бакалаврського) освітнього рівня спеціальності 013 Початкова освіта;

команда «Заперечення»: Альона Слюнько, студентка 3 курсу першого (бакалаврського) освітнього рівня спеціальності 012 Дошкільна освіта, Анастасія Груша, Наталія Кравчук, Вікторія Дебальчук, студентки 2 курсу першого (бакалаврського) освітнього рівня спеціальності 013 Початкова освіта.

У ході дебатів було розглянуто такі питання:

  • Чи можна використовувати ШІ, щоб сприяти чесності та доброчесності в навчанні?
  • Чи можливо забезпечити умови, щоб ШІ використовували в освіті відповідально та етично, з повагою до принципів академічної доброчесності?
  • Чи може ШІ повністю замінити педагога у процесі оцінювання та надання зворотного зв’язку?
  • Чи може ШІ сприяти створенню інклюзивного середовища, чи забезпечення універсального дизайну закладу освіти?
  • Чи можливо сформувати етичні рамки для використання ШІ в освіті, щоб гарантувати, що він використовується відповідально та з повагою до принципів академічної доброчесності?
  • Використання штучного інтелекту в освіті порушує принципи академічної доброчесності чи є дієвим інструментом педагога?

Оцінювало аргументи команд журі, до складу якого увійшли:

Людмила Нежива, доктор педагогічних наук, доцент, професор кафедри початкової освіти;

Олена Літіченко, кандидат педагогічних наук, старший викладач кафедри дошкільної освіти;

Кристина Савченко, студентка 3 курсу спеціальності 013 Початкова освіта, Голова Ради студентського самоврядування.

Команди опрацювали наукове підґрунтя теми дебатів, проаналізували нормативну базу з питань дотримання академічної доброчесності здобувачами освіти, визначили актуальність застосування інструментів штучного інтелекту в освітньому процесі. Члени обох команд наводили аргументи та контраргументи щодо поставлених питань, відстоюючи свої позиції. Журі наголосили – аргументація обох команд переконлива, що в даній дискусії неможливо ставити крапку. Тому обидві команди чесно заслужили звання переможців.

Модератори заходу: Світлана Паламар, заступник декана з наукової роботи Факультету педагогічної освіти; Олена Венгловська, доцент кафедри освітології та психолого-педагогічних наук, координатор Центру самопізнання та саморозвитку Факультету педагогічної освіти; Олександра Шкуренко, старший викладач кафедри початкової освіти, координатор Центру інноваційних освітніх технологій (ICR) Факультету педагогічної освіти; Марина Науменко, викладач кафедри дошкільної освіти, Голова Наукового товариства студентів, аспірантів, докторантів і молодих вчених Факультету педагогічної освіти.

Вітаємо команди, які брали участь у дебатах, та дякуємо усім учасникам заходу!

Факультет у соціальних мережах