21 березня 2024 року
21 березня 2024 року для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП 013 Початкова освіта Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка в рамках викладання навчальної дисципліни «Організація та управління в початковій школі: правові аспекти управління» відбулася гостьова бінарна офлайн-онлайнова лекція «Правове підґрунтя реалізації інклюзивної освіти. Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти».
Бінарну офлайн-онлайнову лекцію проводили лектори:
- лектор, який офлайн викладає навчальну дисципліну «Організація та управління в початковій школі: правові аспекти управління», – Мієр Тетяна Іванівна, професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського столичного університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор;
- гостьовий лектор – Мальованна Людмила Миколаївна, вчитель вищої категорії, старший вчитель, вчитель-дефектолог дитячого центру корекції та розвитку «Bodi&Brain» під керівництвом Сергія Бондаренка, вчитель початкових класів гімназії № 179 міста Києва, здобувач другого (магістерського) рівня вищої освіти Факультету спеціальної та інклюзивної освіти Українського Державного Університету імені Михайла Драгоманова.
Людмила Миколаївна має 20-річний досвід організації навчання дітей з особливими освітніми потребами.
До участі в лекції гостьовий лектор приєдналася дистанційно, тобто було реалізовано офлайн-онлайнове навчання студентів.
Бінарною офлайн-онлайновою лекцією було передбачено обговорення питань, які стосувалися опрацювання основних положень документа, яким унормовується процес реалізації інклюзивної освіти в умовах початкової школи, а також практичного здійснення психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами. Під час бінарної лекції йшлося про:
- команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми проблемами (про її склад, напрями професійної діяльності, процедуру затвердження персонального складу, принципи діяльності, функції супроводу);
- індивідуальну програму розвитку та індивідуальну навчальну програму як про засоби реалізації індивідуальної освітньої траєкторії дитини з особливими освітніми потребами;
- індивідуальний освітній план (особливості складання та практичну реалізацію);
- напрями співпраці команди психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми проблемами з інклюзивно-ресурсним центром;
- перегляд індивідуальної програми розвитку з метою коригування її змісту відповідно до прогресу дитини з особливими освітніми потребами.
Організаційною формою проведення бінарної лекції було обрано полілог. Студенти активно долучалися до обговорення порушених питань, оперуючи даними нормативного документу «Примірне положення про команду психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в закладі загальної середньої та дошкільної освіти» та висловлюючи власні міркування.
Дякуємо Мальованній Людмилі Миколаївні, вчителю вищої категорії, старшому вчителю, вчителю-дефектологу дитячого центру корекції та розвитку «Bodi&Brain» під керівництвом Сергія Бондаренка, вчителю початкових класів гімназії № 179 міста Києва за змістовне, різнобічне, актуальне й професійне представлення порад щодо практичної реалізації психолого-педагогічного супроводу дитини з особливими освітніми потребами в умовах початкової школи.