Всеукраїнська онлайн-конференція з міжнародною участю «Феномен раннього дитинства: витоки, виклики, виміри»

   30 11 23 1  29 листопада 2023 року

     29 листопада 2023 року на Факультеті педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція (з міжнародною участю) «ФЕНОМЕН РАННЬОГО ДИТИНСТВА: ВИТОКИ, ВИКЛИКИ, ВИМІРИ».

Конференція була проведена в системі онлайн-конференцій Zoom. Під час конференції працювали: пленарне засідання конференції «Феномен раннього дитинства: витоки, виклики, виміри» (модератор – Олена Половіна, завідувач кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент); перша дискусійна платформа «Філософські та соціологічні засади феноменологізації дитинства» (модератор – Тетяна Пономаренко, професор кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор); друга дискусійна платформа «Психолого-педагогічні аспекти раннього дитинства в контексті парадигмальних змін» (модератор –  Людмила Козак, професор кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор); третя дискусійна платформа «Освітня взаємодія з дітьми раннього віку в умовах суспільно-політичної кризи» (модератор –  Інна Кондратець, доцент кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук); четверта дискусійна платформа «Підготовка фахівців до психолого-педагогічного супроводу дітей раннього віку» (модератор –  Олена Коваленко, доцент кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент).

З вітальними словами до присутніх звернулись: Наталія ВІННІКОВА, проректор з наукової роботи, голова Вченої ради Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор; Ніна ОМЕЛЬЯНЕНКО, голова Всеукраїнської громадської організації «Асоціація працівників дошкільної освіти»; Світлана СИСОЄВА, академік-секретар Відділення філософії освіти, загальної та дошкільної педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, професор, дійсний член (академік) НАПН України; Ольга КОТЕНКО, декан Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент.

Науковий захід об’єднав науково-педагогічних працівників Міністерства освіти й науки, Національної академії педагогічних наук, закладів вищої освіти та післядипломної педагогічної освіти; представників управлінських і методичних служб, педагогів закладів дошкільної освіти, здобувачів вищої освіти бакалаврського і магістерського рівнів. В онлайн-коференції взяли участь близько 200 учасників із 12 областей України.

Конференція пройшла у форматі широкої дискусії щодо: викликів в освіті дітей раннього та дошкільного віку, які існують в умовах суспільно-політичної ситуації, мовою цифр і діаграм озвучила начальник відділу дошкільної освіти Директорату дошкільної та інклюзивної освіти Міністерства освіти і науки України Світлана НЕРЯНОВА.

Учасники мали можливість ознайомитись із науковими позиціями Івана БЕХА, директора Інституту проблем виховання НАПН України, доктора психологічних наук, професора, дійсного члена (академіка) НАПН України («Особистісні сигнали дитини раннього віку») та Наталії ГАВРИШ, професора кафедри загальної та дошкільної педагогіки Волинського національного університету імені Лесі Українки, провідного наукового співробітника Державного музею іграшки, доктора педагогічних наук, професора («Педагогічна філософія раннього дитинства»).

Дослідження, пов’язані з фізіологією, психологією та загальним розвитком дітей раннього віку, презентували у своїх виступах Катерина КРУТІЙ, професор кафедри дошкільної освіти Маріупольського державного університету, доктор педагогічних наук, професор («Вплив материнського стресу на психофізичний розвиток дитини раннього віку в умовах суспільно-політичної кризи») і Ольга РЕЙПОЛЬСЬКА, завідувач лабораторії дошкільної освіти та виховання, керівник Центру раннього розвитку дитини та дошкільної освіти Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук, професор («Особистість дитини раннього віку: спрямованість та активність»).

Особливий інтерес викликали доповіді зарубіжних гостей: міжнародного експерта з освіти дітей раннього віку у ЮНІСЕФ, президента освітньо-дослідницького центру Reggio Children  (Реджіо-Емілія, Італійська Республіка) Крістіана ФАББІ та доцента кафедри дошкільної освіти та догляду за дітьми Міжнародного грецького університету, доктора філософії з прикладної лінгвістики та педагогіки (Салоніки, Грецька Республіка) Ісаака ПАПАДОПУЛОСА, які поділилися досвідом та дієвими рекомендаціями з проблем «Право на освіту від народження: важливість перших 1000 днів. Погляд з Реджіо-Емілії» і «Грамотність в освіті дітей раннього віку: від теорії до педагогічної імплементації».

З результатами роботи кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти КУБГ над науковою темою «Нова стратегія підготовки майбутніх вихователів до освітньої взаємодії з дітьми раннього віку» ознайомила присутніх Олена ПОЛОВІНА, завідувач кафедри, кандидат педагогічних наук, доцент.

З ключовими доповідями виступили спікери дискусійних платформ:  Олександр СЕМЕНОВ, завідувач кафедри загальної та дошкільної педагогіки Волинського національного університету імені Лесі Українки, доктор педагогічних наук, професор; Ганна ЦВЄТКОВА, завідувач кафедри дошкільної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, доктор педагогічних наук, професор; Софія ДОВБНЯ, доцент кафедри дошкільної освіти Українського державного університету імені Михайла Драгоманова, кандидат педагогічних наук, доцент; Тамара ПІРОЖЕНКО, завідувач лабораторії психології дошкільника Інституту психології ім. Г. С. Костюка НАПН України, доктор психологічних наук, професор; Ольга БАЙЄР, завідувач кафедри дошкільної освіти Запорізького інституту післядипломної педагогічної освіти, кандидат психологічних наук, доцент; Світлана КУРІННА, завідувач кафедри дошкільної освіти Державного вищого навчального закладу «Донбаський державний педагогічний університет» (м. Слов’янськ / Дніпро), доктор педагогічних наук, професор; Тетяна ГУРКОВСЬКА, експерт з питань психології раннього дитинства, стейкхолдер кафедри дошкільної освіти Факультету педагогічної освіти КУБГ; Олександр КОЧЕРГА, заступник директора з науково-методичної роботи Інституту післядипломної освіти КУБГ, кандидат психологічних наук, доцент; Олена ГНІЗДІЛОВА, завідувач кафедри дошкільної освіти Полтавського національного педагогічного університету імені В. Г. Короленка, доктор педагогічних наук, професор; Ірина РОМАНЮК, консультант центру професійного розвитку педагогічних працівників Миколаївської міської ради, старший викладач кафедри теорії й методики дошкільної та початкової освіти Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.

Про це свідчить і тематика 40 стендових доповідей, що підготовлено студентами і магістрантами спеціальності 012 Дошкільна освіта, і з якими учасники конференції знайомилися на відповідній платформі

https://sites.google.com/kubg.edu.ua/frdvvvkubgfpo2023/%D0%B3%D0%BE%D0%BB%D0%BE%D0%B2%D0%BD%D0%B0

Дякуємо всім учасникам конференції за цікаві доповіді, плідну й конструктивну дискусію! Бажаємо творчої наснаги та нових наукових звершень! Якнайшвидшої перемоги й відбудови нашій рідній Україні!

Факультет у соціальних мережах