06 квітня 2023року
06 квітня 2023 року на Факультеті педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася Всеукраїнська науково-практична онлайн-конференція (з міжнародною участю) «Інноваційні освітні практики підготовки сучасного педагога в умовах реалізації концепції «Нова українська школа».
Конференція була проведена в системі онлайн-конференцій Zoom. Під час конференції працювали: перша дискусійна платформа «Сучасний вчитель початкових класів НУШ: парадигма минулого, виклики сьогодення, післявоєнне майбутнє» (модератори – Ольга Котенко, декан Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент; Геннадій Бондаренко, завідувач кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент); друга дискусійна платформа «Інноваційні освітні практики підготовки вчителя початкових класів Нової української школи» (модератори – Людмила Нежива, професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, доцент; Світлана Паламар, заступник декана Факультету педагогічної освіти з наукової роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник); лінійка вебінарів (модератор – Тетяна Мієр, професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор).
З вітальним словом до учасників конференції звернулася Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор.
Конференція пройшла у форматі широкої дискусії щодо: інноваційних вітчизняних та зарубіжних підходів до підготовки педагога в умовах освітніх реформ та соціально-політичних змін; реалізації концептуальних засад Нової української школи в початковій освіті; психолого-педагогічних та методичних аспектів професійної підготовки сучасного педагога; освітніх практик підготовки вчителя до організації дистанційного та інклюзивного навчання молодших школярів; патріотичного виховання учнів у підготовці вчителя початкових класів в умовах суспільно-освітніх трансформацій сьогодення.
З ключовими доповідями у першій дискусійній платформі виступили: Лілія Гриневич, перший проректор Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Вплив війни на шкільну освіту в Україні: Подолання наслідків і перспективи реформування»; Ольга Котенко, декан Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Сучасні виклики у підготовці вчителя початкових класів НУШ: заперечення, усвідомлення, проживання (з досвіду Факультету педагогічної освіти Університету Грінченка); Геннадій Бондаренко, завідувач кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, кандидат педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Інноваційний освітній простір Університету Грінченка як чинник професійної підготовки сучасного вчителя початкових класів»); Туйя Лаурен, радник міжнародного освітнього проєкту «Навчаємось разом», магістр освіти (тема доповіді «Менторство як інструмент професійного педагогічного розвитку: кращі практики Фінляндії у проєкті «Навчаємось разом»); Роман Шиян, заступник директора команди підтримки реформ Міністерства освіти і науки України, кандидат біологічних наук (тема доповіді «Нова українська школа: перехід на новий рівень»); Галина Титиш, голова правління ГО «Смарт освіта», Оксана Макаренко, співзасновниця ГО «Смарт освіта», керівник напряму «Психологічна стійкість усіх учасників освітнього процесу» (тема доповіді «Потреби вчительства: спостереження та результати опитувань сайту «Нова українська школа»), Малгожата Житко, дослідник, викладач Педагогічного факультету Варшавського університету, завідувач кафедри початкової освіти та підготовки вчителів, керівник докторантури Варшавського університету, доктор габілітований (тема доповіді «Участь Республіки Польща у реформі «Нова українська школа»); Оксана Онопрієнко, завідувач відділу початкової освіти імені О.Я. Савченко Інституту педагогіки НАПН України, доктор педагогічних наук, старший науковий співробітник (тема доповіді «Актуальні проблеми в навчанні молодших школярів як сучасний виклик для Нової української школи»); Тетяна Скрипник, професор кафедри спеціальної та інклюзивної освіти Факультету психології, соціальної роботи та спеціальної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор психологічних наук, старший науковий співробітник (тема доповіді «Успішні практики організації інклюзивного навчання в контексті діяльності вчителя початкових класів»); Олена Ліннік, професор кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, доцент (тема доповіді «Стратегії адаптації освітнього процесу НУШ до умов війни»).
З ключовими доповідями у другій дискусійній платформі виступили Оксана Рома, керівник освітніх ініціатив The LEGO Foundation в Україні, кандидат педагогічних наук; Ісаак Пападопулос, завідувач відділу докторантури Школи освіти в Університеті UNICAF, доктор філософії, постдокторант; Ольга Біляковська, професор кафедри загальної педагогіки та педагогіки вищої школи Львівського національного університету імені Івана Франка, доктор педагогічних наук, професор; Ольга Федій, завідувач кафедри початкової освіти Психолого-педагогічного факультету Полтавського національного педагогічного університету імені В.Г. Короленка, доктор педагогічних наук, професор; Світлана Скворцова, завідувач кафедри математики і методики її навчання Південноукраїнського національного педагогічного університету імені К.Д. Ушинського, член-кореспондент НАПН України, доктор педагогічних наук, професор; Ярослава Кодлюк, професор кафедри педагогіки і методики початкової та дошкільної освіти, завідувач науково-дослідної лабораторії шкільного підручника Тернопільського національного педагогічного університету імені Володимира Гнатюка, доктор педагогічних наук, професор; Анна Клім-Клімашевська, директор Інституту педагогіки Природничо-гуманітарного університету в Седльце, доктор габілітований; Малгожата Вишневська, доктор Інституту педагогіки Природничо-гуманітарного університету в Седльце; Сабіна Верушевська-Дурай, доктор Інституту педагогіки Природничо-гуманітарного університету в Седльце; Катерина Журба, головний науковий співробітник лабораторії морального, громадянського та міжкультурного виховання Інституту проблем виховання НАПН України, доктор педагогічних наук, професор; Хелена Коновалюк-Нікітін, Академiя Бяльска прикладних наук iмені Iвана Павла II, доктор педагогічних наук та інші.
У дискусії взяли участь освітяни й науковці з різних міст України (Київ, Львів, Полтава, Одеса, Тернопіль, Прилуки, Херсон, Чернігів, Рівне, Дніпро, Бровари, Глухів, Коростень, Радомишль, Житомир, Балаклія та ін.) та з європейських країн (Республіка Польща, Фінляндська Республіка, Республіка Кіпр).
Під час лінійки вебінарів викладачами кафедри початкової освіти Факультету педагогічної освіти були представлені майстер-класи «Структурування та контроль навчальної діяльності учнів засобом «перманентна мета» (Тетяна Мієр), «Навчання української мови в умовах інклюзивного середовища» (Світлана Дубовик, Леся Порядченко), «Система інтегрованих завдань з математики для навчання учнів 1 класу» (Тамара Прошкуратова), «Комікси як сучасний інтерактивний засіб навчання: створення на основі е-ресурсів та використання на уроках у початковій школі» (Ніна Руденко), «Реалізація ІКТ-супроводу до формувального контролю освітніх досягнень учнів» (Людмила Романенко, Євгеній Сіменик, Марина Шевченко).
Дякуємо всім учасникам конференції за цікаві доповіді, плідну й конструктивну дискусію! Бажаємо творчої наснаги та нових наукових звершень! Якнайшвидшої перемоги й відбудови нашій рідній Україні!