16 листопада 2022 року
16 листопада 2022 року за ініціативи кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти Київського університету імені Бориса Грінченка відбулася IV Міжнародна наукова конференція «Педагогіка у міждисциплінарному вимірі: феномен інноваційності вищої освіти».
Модератор заходу – Людмила Хоружа, завідувач кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогічної освіти, доктор філологічних наук, професор, відкрила конференцію і презентувала спікерів Пленарного засідання. З вітальним словом до учасників конференції звернулась Наталія Віннікова, проректор з наукової роботи Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор філологічних наук, професор.
Конференцію було проведено в системі онлайн-конференцій і вебінарів Zoom у форматі широкої дискусії щодо актуальних питань педагогічної інноватики як сучасного освітнього тренда; проблеми формування критичного мислення особистості як засобу інформаційно-психологічного спротиву російській агресії; перспектив розвитку освіти дорослих як фактора балансу у контексті стратегічних змін; інноваційних підходів до загальнопедагогічної підготовки майбутніх вчителів; інноваційого потенціалу підприємництва в освітніх організаціях. На окрему увагу заслуговують виступи таких доповідачів як: Лариса Лук’янова, член-кореспондент НАПН України, заслужений діяч науки і техніки України, доктор педагогічних наук, професор, директор Інституту педагогічної освіти і освіти дорослих імені Івана Зязюна НАПН України (тема доповіді «Освіта дорослих – баланс у контексті стратегічних змін»); Марія Братко, доктор педагогічних наук, професор, професор кафедри освітології та психолого-педагогічних наук Факультету педагогіки Київського університету імені Бориса Грінченка (Україна) (тема доповіді «Педагогічна інноватика як сучасний освітній тренд»); Лукаш Квадранс, доктор філософії (PhD) в галузі гуманістичних наук, Інститут педагогіки, Факультет соціальних наук, Сілезький університет у Катовіце (Республіка Польща), Ева Огродська-Мазур, професор, доктор габілітований в галузі гуманістичних наук, Інститут педагогіки, Факультет соціальних наук, Сілезький університет у Катовіце (Республіка Польща) (тема доповіді «Інституціоналізація ідей Тадеуша Левовицького – від Громадської групи дослідження культури та освіти прикордоння до Центру дослідження ромів»); Олена Караман, доктор педагогічних наук, професор, ректор Державного закладу «Луганський національний університет імені Тараса Шевченка» (Україна) (тема доповіді «Формування критичного мислення особистості як засіб інформаційно-психологічного спротиву російській агресії»); Анна Боярська-Хоменко, доктор педагогічних наук, доцент, завідувачка кафедрою освітології та інноваційної педагогіки Харківського національного педагогічного університету імені Г.С. Сковороди (Україна) (тема доповіді «Інноваційні підходи до загальнопедагогічної підготовки майбутніх вчителів»).
До дискусійної платформи долучились не лише досвідчені освітяни й науковці з різних міст України (Київ, Харків, Полтава, Кривий Ріг, Львів, Ужгород) та з інших країн (Республіка Польща, Республіка Кіпр), а й молоді вчені – докторанти, аспіранти, магістранти.
Щира вдячність усім учасникам конференції за цікаві проєкти, стендові доповіді, плідну й конструктивну дискусію! Бажаємо наукових здобутків і якісних досліджень! Віримо, що з настанням перемоги Україна стане не лише політичним, а й науковим та освітнім центром!