04 червня 2022 року
04 червня 2022 року для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти ОПП 013 Початкова освіта Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка в рамках викладання навчальної дисципліни «Організація та управління в початковій школі: правові аспекти управління» відбулася гостьова онлайн-лекція «Статут. Навчальний кабінет початкової школи. Практична реалізація компетентностей, визначених у Професійному стандарті за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)».
Онлайн-лекцію проводили:
- лектор, який викладає навчальну дисципліну «Організація та управління в початковій школі: правові аспекти управління», – Мієр Тетяна Іванівна, професор кафедри початкової освіти Педагогічного інституту Київського університету імені Бориса Грінченка, доктор педагогічних наук, професор;
- гостьовий лектор – Шипокіна Ірина Олексіївна, голова шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів ОНЗ «Трепівська ЗШ І-ІІІ ступенів» Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, учитель-методист.
Онлайн-лекцією було передбачено обговорення питань, які стосувалися:
- розуміння статуту як нормативно-правового акту, яким оформлюється створення закладу будь-якої форми власності, визначається його структуру, функції, правовий статус, взаємовідносини з іншими закладами, організаціями та обумовлюється порядок реорганізації та припинення діяльності;
- класифікації статутів;
- усвідомлення структури статуту; розділів; контенту за розділами;
- практичної реалізації компетентностей, визначених у Професійному стандарті за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста), зокрема:
- компетентності педагогічного партнерства, акцент на здатності залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства;
- інноваційної компетентності, аналітика здатності застосовувати наукові методи пізнання в освітньому процесі;
- оцінювально-аналітичної компетентності в контексті здатності здійснювати оцінювання результатів навчання учнів;
- облаштування навчального кабінету початкової школи;
- практичних порад щодо облаштування навчального кабінету початкової школи, зонування класної кімнати та облаштування осередків;
- практичної реалізації проєктувальної компетентності (за Професійним стандартом за професіями «Вчитель початкових класів закладу загальної середньої освіти», «Вчитель закладу загальної середньої освіти», «Вчитель з початкової освіти (з дипломом молодшого спеціаліста)»), зокрема здатності проєктувати осередки навчання і розвитку учнів.
Під час проведення онлайн-лекції переважало полілогічне спілкування. До обговорення порушених питань активно долучалися студенти. Вони висловлювали власні міркування та ставили запитання лекторам.
Дякуємо Шипокіній Ірині Олексіївні, голові шкільного методичного об’єднання вчителів початкових класів ОНЗ «Трепівська ЗШ І-ІІІ ступенів» Суботцівської сільської ради Кропивницького району Кіровоградської області, учителю-методисту, за змістовне й професійне розкриття практичного аспекту теми лекції, практичні поради щодо залучати батьків до освітнього процесу на засадах партнерства, застосування наукових методів пізнання в освітньому процесі початкової школи, оцінювання результатів навчання учнів, облаштування осередків тощо.